Saraybosna

2011'de Saraybosna'yı havalimanı şehri olarak seçtik. Gezimizin esas şehri Dubrovnik'ti. Kendilerine de ne yazık ki bir merhaba dedik.

Bursa'yı gör Saraybosna'yı görmedim deme fakat Bursa elbette çok daha gelişmiş şehir. Saraybosna bu anlamda içinize kasvet getirtecek bir kent.

Etrafı dağlarla çevrili, Osmanlı kentidir. 90'lı yılların başında yaşanan savaşın izleri , halka açık hava müzesi olarak seyrettirilir. Hiçbirine dokunulmaz , her tarafta o yılları unutma diye not taşçıkları bırakmışlardır.

İlk kez gittiğimiz yerlerin içinde bizi en huzursuz eden halkın tavrı oldu. Kendimizi Malezya ve burası dışında rhiç bu kadar rahatsız hissemedik.

Cevapcici diye kaymaklı köfte yiyebilirsiniz.
Başçarşı'da alışveriş yapabilirsiniz. Burası da bedestenleriyle kendinizi Edirne'de hissettirecektir.

Booking.com Bloglarda hep bir iyi , güzel , tanıdık anlatılır . Açık söylemeyi severim , bu şehir için gidilmeye pek değer bir şey bulamıyorum. Zannediyorum ya gidenler hayatlarında bir şey yaşamamış ondan orası çok farklı geliyor, ya da gitme amaçları çok farklı !

Ülkeye adım attığımız andan itibaren karşılaştığımız insanların dürüst ve doğru cevap vermek istememeleri , yabancı düşmanı bakışlarına şahit olduk. Taksicisinden, otelin booking.com'daki harita ve adres bilgisine , yol için insanlara danıştığımızda kendi dillerinde gülerek bize yanlış tarif anlatmalarından, kasa sırasında önümüze kendi halkına ayrıcalık tanımasına ... daha yazılacak çok şey var , gerçekten kırıcı olmak istemiyorum.

Ya da empati yapsak , bu insanların daha acısı var ve acıları taze mi diye kendimize mi sorsak... Bilemedim.

Devamı gelecektir. Detaylarını hazırlıyorum.


Neyse iyi yolculuklar,













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Transfer/ Transit Uçuşlarda Vize Gerekiyor mu? [2020]

İstanbul'dan ve Ankara'dan Trenle Nerelere Gidilir? [2020]

Kıbrıs Vize Gerekiyor mu?

İngiltere - Birleşik Krallık Vize Başvurusu

Beyrut - Beirut Lebanon #SNAPSHOTS