Adana Bici Bici'sinin Dünya'daki Kardeşleri [2021]

Uzun bir aradan sonra ilk yazım. 

Umarım herşey yolundadır. Malum artık seyahat etmiyoruz. 

Seyahat etmeyince de seyahat blog yazılarını okumuyoruz. 

Okumadığımızı Netflix gezi belgeselleri yazımın rekor kırmasından epey anlaşılıyor :) 

Şaka bir yana, belki ilk yazım ne olmalı konusunu epey düşündüm. 

Biraz bizden biraz dışarıdan olsun dedim. Bugün Milyoner yarışmasına katılır ve bu soru sorulursa, bu sorunun değerinin en az 60.000 TL olacağının garantisini verebilirim. 



Adana ve civarı dışında pek çok kişinin bilmediği bir serinletici tatlısıyla 2021'e güzel başlayayım dedim. Bir çok kimse ilk kez ismini duyunca çok ilginç gelen bir tatlı olan Bici Bici'yi tanıtmak istiyorum. 

Resmen bu yazımda Adana tanıtım ofisine çalışıyor gibiyim :) Zira, Adana'yı çok seviyorum. 

Adana demişken hep şu film sahnesi beni güldürüyor. 



Bici Bici ne yav?

Bici Bici, Güzel Adanamızın bir serinletici tatlısı diyebiliriz. Özellikle Adana'nın eşsiz bunaltıcı sıcağında bir buz tanesinin bile değerini anladığınızda Bici Bici onun yanında saraylara layık bir tatlı olarak karşınıza çıkacaktır. İçindekilere gelirsek, rendelenmiş buz, muz,nişasta ve kırmızı şerbetten oluşuyor.


Diyeceksiniz, Adana Kebabı sonrası tatlım bu mu olacaktı?!

Hayır, zira Adana'nın mutfağında bir o kadar yeni yeni keşfettiğimiz (Adana dışından olan bir kimse olarak yazıyorum) tatlıları mevcut: Karakuş , Cevizli Burma , Cezerye ve Halka Tatlısı .




Bu arada bu yazıyı oluştururken şunu daha net anladım, biz ülke olarak hiçbir şeye sahip çıkmıyoruz. Wikipedi'de BiciBici hakkında araştırırken bile bir Türkiye'de böyle bir yiyecek olduğundan bahsedilmemişti. İş başa düştü, Wikipedi'de oturdum Bici Bici'yi yazdım. https://en.wikipedia.org/wiki/Shaved_ice





Aslında her biri malzeme olarak birebir aynısı olmasa da temel mantık aynı. Temel malzeme kar/buzdan elde karın üstüne birkaç meyve ve şurupla dondurmadan hallice ferahlatıcı bir yiyecek elde edilmesi. Bu yiyeceğin diğer ülkelerde de ismi bizim Bici Bicimiz gibi iki kelimeden oluşması da ayrı bir tesadüf. Bakalım bizim Bici Bicimiz hangi ülkelerde ne olarak geçiyor?




1. Filipinler’de Halo Halo


2. Dominik Cumhuriyeti’nde Frio Frio veya Yun Yun


3. Bolivya’da dağlardan toplanan karla yapılan Shikashika

4. Latin Amerika ülkelerinin çoğunda Raspados veya Raspao olarak tanınan Bici Bici, süt ve meyve kullanılarak yapılıyor.

5. Japonya’da Kakigori olarak bilinir. Şurup ve yapay tatlandırıcılı olduğu için biraz uzak durmakta fayda var.


6. Kamboçya’da Teuk Kork Chus olarak bilinen Bici Bici, özellikle Kamboçya’nın kutladığı yeni yıl zamanı yeniyor.

7. Malezya ve Singapur’da Ais Kacang olarak tanınır bizim Bici Bici ama burada dünyanın en pis kokan meyvesi Durian ve vanilya ile yapılıyor. Durian temizlenmemiş haliyle ayaklı bir kokarca misali olduğundan Asya’da toplu taşımada yolcuların yanlarında bulundurmaları bile yasaklanmıştır ama tadı kısmına gelince çok da öyle bir beklenti içine girmemek lazım.


8. Kardeş ülke Pakistan’da Gola Ganda olarak satılıyor.


9. Hindistan’da Chuski olarak bilinen Bici Bici, ülke genelinde çok farklı isimlere sahip ama genel kanı Chuski.


10. İsrail’de Barad olarak bilinen Bici Bici genellikle üzümle yapılıyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Transfer/ Transit Uçuşlarda Vize Gerekiyor mu? [2020]

İstanbul'dan ve Ankara'dan Trenle Nerelere Gidilir? [2020]

Kıbrıs Vize Gerekiyor mu?

İngiltere - Birleşik Krallık Vize Başvurusu

Beyrut - Beirut Lebanon #SNAPSHOTS