İstanbul mu Kostantinopolis mi ?

Konstantinopolis , Asitane ve İstanbul. Hepsi doğup büyüdüğüm bu karmaşık fakat güzel şehrin adı. Hem severim, hem de nefret ederim ; ama insan yaşadığı şehre nasıl küs kalabilir ki ! 

Tarih boyunca hep söylenir ya 'medeniyetlerin beşiği' , evet benim şehrimde iş'te bu noktada hem bir beşik oldu, yeri geldi yozlaşan - vandallaşan kültür ile kimliğini kaybetti ; fakat yine de çok güzel , çok özel.

Tüm tarihçiler , Yunanlar bu cânım şehrin adını Konstantinopolis olarak adlandırırlar. Çok kızardım , ta ki İlber Ortaylı'dan detayları dinleyinceye dek. O zaman anladım ki, tarihi zenginliği olan şehrin bu şekilde nitelendirilmesi aslında kocaman bir zenginlik. 

Yani benim şehrim hem Kostantin'in şehri olmuş , hem İstanbul ! 

Şimdi, bu yazıyı neden yazdınız derseniz ; CNN.com'da STYLE sekmesinde dolaşırken kendi şehrimi gördüm. Hem de çok farklı bir bakış açısıyla. Evet, denenmemiş bir çalışma ve özel. 

Göz atmanızı öneririm. 


CNN STYLE web görüntüsüdür.
Erişim tarihi : 27/07/2016



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Transfer/ Transit Uçuşlarda Vize Gerekiyor mu? [2020]

İstanbul'dan ve Ankara'dan Trenle Nerelere Gidilir? [2020]

Kıbrıs Vize Gerekiyor mu?

İngiltere - Birleşik Krallık Vize Başvurusu

Beyrut - Beirut Lebanon #SNAPSHOTS