Kayseri

"Yollar benim umudum , yolları kapatmayın ! Yağmayın yollarıma durun kar taneleri" 
Dinlemek için görseli tıklayın - Youtube 

Bu kez yazıma öncesiyle değilde , final sahnesiyle başlamak istedim:
İşte dün bu sözleri yineledim kendi kendime. Nedeni İstanbul'daki yoğun kar yağışı ! ve ben Kayseri Havalimanı'nda 6 Ocak 2017 akşamı mahsur kaldım. Nedeni Atatürk Havalimanı'ndaki uçuşların iptal olması. Atatürk Havalimanı'na olan uçuş önce rötar aldı. Sonrasında iptal oldu. Ardından Kayseri Havalimanı'nda koca bir karmaşa içinden alternatif tüm yolları düşündüm. İlk önceliğim uçuşumu Sabiha Gökçen'e kaydırmak oldu. 

Heyecanlı bekleyiş ve gerginlikle nihayet uçuş başladı. Haliyle kaptan "inmeyi deneyeceğini" de uçuşta hepimize deklare etti. Bu heyecanımızı daha da arttırdı ve tüm zorluklara rağmen bizleri sağ salim ulaştırdı.

Zor bela ulaştığım İstanbul'da 40 cm kar beni karşıladı. 6.1.17'de Kayseri'den Sabiha Gökçen'e yaptığım yolculukta #TürkHavaYolları #AnadoluJet'e 7297 no'lu seferi gerçekleştiren tüm kabin personeline teşekkürlerimi sunarım. Gerçekten ömrümde geçen en zorlu ve en riskli uçuşu , hayatımdaki herşeyi göze alarak gerçekleştirdim. 


06.01.17 Sabiha Gökçen Kayseri dönüşü mutluluk !



Gelelim başlangıca : 
Yolum bu kez Kayseri'ye düştü. Daha önce de iş amaçlı gittiğim bu güzel şehir, Erciyes Dağı ve geniş platolarıyla beni çok etkiledi.

Kayseri'de yapılabileceğiniz çok şey var.

  • Yamula Barajı
  • Sultansazlığı Milli Parkı
  • Surp İstepanoz - Evkere Kilisesi ** Bahçeli - Evekere Köyü'ndedir. Kayseri merkeze 19 km uzaklıktadır. 1871'de inşa edilmiştir. Kayaya oyuk haldedir.
  • Kayseri Atatürk Evi
  • Gevher Nesibe Tıp Müzesi** Gevher Nesibe Sultan , Selçuklu hükümdarlarından II. Kılıçarslan'ın kızıdır. 1204 yılında verem hastalığına yakalanarak Kayseri'de vefat etmiştir.
  • Kayseri Kent ve Mimar Sinan Müzesi
  • Hunat Hatun Cami
  • Etnoğrafya Müzesi - Güpgüpoğlu Konağı
  • Erciyes Dağı
  • Kapuzbaşı Takım Şelaleri
  • Talas Yeraltı Şehri ve Sarnıcı



Kayseri'de pek çok alışveriş imkanı da var.

  • Meysu Outlet AVM- Ankara - Kapadokya yolu üzerinde.
  • Byaz Outlet AVM ** Meysu AVM'nin karşısındadır. Ankara - Kapadokya yolu üzerinde.
  • Pastırmacılar Parkı
  • Forum Kayseri

Pastırmacılar Parkı
Booking.com
Kayseri'den sonra nereleri görebilirim ?
Kayseri gezisi ile nereleri bağlayabilirim ?
Kayseri bu anlamda oldukça iyi konumda. Sivas, Malatya , Kahramanmaraş , Adana , Niğde'ye ulaşacağınız gibi en iyi turizm noktası : Kapadokya'ya 1,5 saatte ulaşıyorsunuz. Ürgüp sizi kucaklayacak. Yol dümdüz, herhangi bir zorluğu yok. Tavsiyem araç kiralayın ve mutlaka Kapadokya'yı gezi programınıza ekleyin.


Erciyes tüm ihtişamıyla karşınızda


Ben iş gereği Tomarza'ya da gittim. Buradan da Dadaloğlu Köyü'ne gittim. Bana çok farklı geldi bu köy. Sanki bir film setinin ortasında gibiydim.
Dadaloğlu sanki terki diyar bir film platosu gibiydi.
Kayseri denilince pastırma ve mantı gelir. Benim de tercihim Kaşık-la'da mantı oluyor. 


Kayseri için otel tavsiyesi tek nokta atışı Radisson Blu Kayseri olacaktır.


Sabah otel odamın penceresinden Kayseri

İyi yolculuklar,



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Transfer/ Transit Uçuşlarda Vize Gerekiyor mu? [2020]

İstanbul'dan ve Ankara'dan Trenle Nerelere Gidilir? [2020]

Kıbrıs Vize Gerekiyor mu?

İngiltere - Birleşik Krallık Vize Başvurusu

Beyrut - Beirut Lebanon #SNAPSHOTS